Ruckus’e Pilvekontroller

RUCKUS CLOUD WI-FI

Mis asi see siis on? Paneme siin lühikese kokkuvõtte, millega tegu ning tulemusena peaks/võiks aru saama, kellele selline lahendus kõige paremini sobib.

Tegemist on pilvepõhise traadita võrgu kesk-halduse lahendusega. Ehk selline lahendus sobiks suurepäraselt ettevõtetele, kellel on palju harukontoreid (kas või üle maailma laiali). Pilvelahendusel ei ole AP arvulist piirangut. Ehk ühendage võrku nii palju AP’sid kui vaja on.

Võtame näitena mingi suvalise poeketi, kellele võiks pilvelahendus olla suurepäraseks lahenduseks.

Oletame, et poed asuvad Eesti mõistes Narvas, Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Poodides on oluline tagada igas punktis stabiilne traadita võrk, mis tagaks vajaliku ja stabiilse ühenduse poe klientidele ja poele endale. Igasse punkti on vaja paigaldada ligikaudu 15-20 AP’d ja neid on vaja saada kõiki keskselt hallata. Mida selline ülesanne IT juhile praktilise tegevusena näida võiks ja mis ajamahust me siin räägime? Võtame vastavalt ülal olevale näitele kõik sammud läbi.

Parema ettekujutuse saamiseks vaatame, milline näeb välja töölaua kuvatõmmis:

1. Esmalt peaks poeketi omanik soetama vastava arvu “Unleash” AP’sid. Oletame, et selleks on 3 x 15 = 45AP’d

2. Peab looma Ruckuse kodulehel omale “pilvekonto” (EU server). Sealt valige “Sign up for a free trial“ˇ. Täitke kõik vajalikud väljad ja jääge ootama konto aktiveerimist.

3. Tuleb luua “VENUE” ehk võrgukoha (kus võrk asub). Antud näite puhul tuleks meil teha Narva, Tallinn, Tartu ja Pärnu.

4. Nüüd on vaja hakata olemasolevaid AP’sid süsteemi sisestama. Selleks peab sisestama olemasoleva AP seerianumber ja anda AP’le nimi. Ehk täita küsitud väljad (neid saab ka hiljem muuta). Kui see tehtud, siis piisab, kui AP’d saata sihtkohta ja lasta paigaldajal need õigesse kohta paigaldada ja võrku ühendada. Kui AP’d on võrgus, siis IT spetsialist näeb kõiki võrku ühenduvaid AP’sid, mis hakkavad endale uut ettemääratud tarkust alla laadima. Praktikas on AP täielikuks töövalmiduseks kujunenud kuni 10 minutit. Peale seda on AP’l kõik vajalik ette antud konfiguratsioon alla laetud ja on täielikult töövalmis.

Selle punkti juures sooviks juhtida tähelepanu neile, kellel on esimeseks seadmes nutikas tulemüür. Enne AP sidumist pilvega on vaja teha mõningased muudatused tulemüüris ehk on vaja teha lahti mõningased pordid (VAATA SIIA MIS PORDID VAJAVAD MUUTMIST).

Kui aga sellega ei ole viitsimist tegeleda siis on võimalik lasta AP’d eelseadistada võrgus, mis ei läbi tulemüüri. Kui AP’d on oma konfi saanud siis saab nad panna ettevõtte võrku ning jälgida, et kõik LED tuled hakkaksid põlema (kui on eelseadistatud ka võrk siis süttivad 2,4GHz ja 5GHz LED tuled).

LED tulede järgi saab samuti teada, et mis faasis AP on (LED käitumine)

5. Nüüd võib luua võrgu “NETWORK“. Ehk siin saab anda võrgule SSID ja autentimise mooduse.

VÕRK ON VALMIS!!!

Edasi saab juba üle GUI (Graphical User Interface) hallata kogu võrku ja vajalikud AP’d märkida õigesse “VENUE” ruumi. See tähendab Narva saadetud AP’d tuleb panna Narva venue’sse, Tallina AP’d Tallinna venue’sse jne.

Alanüütika, mida pilvekontroller võimaldab:

Palju see kõik maksab?

Pilvekonto loomine on tasuta, küll aga tuleb tasuda ühekordselt iga ostetud AP eest selle ostuhind. Konto loomisel on teil aga kuni 60 päeva kasutada kuni 10 AP tasuta litsentsi. Kui periood on läbi peab AP litsentsid siiski soetama kas siis 1, 3, 5’ks aastaks. Ühe AP litsentsi hind üheks aastaks on € 110,00. Siin aga kehtib ütlus – rohkem on soodsam – siis 3 aastaks on hinnaks € 220,00 ja 5 aastaks on hinnaks € 330,00.

Sisuliselt ülal toodud näite põhjal oleks vaja poeketil soetada 45 AP’d ja lisaks 45’e AP litsentsid. Nüüd kui pikaks perioodiks on IT juhi ja eelarve otsustada. Ei ole vaja soetada endale mingit riistvara või maksta mingit muud kulu kogu kogu WiFi võrgu haldamiseks.

Tugi ja abi häälestamisel?

Ruckus on ka selle peale mõelnud. Abi saate alati paluda lahenduse müüjalt telefonitsi või anda võimalus edasimüüjal/haldusteenuse pakkujal ise hakata teie pilvekontot haldama. Selleks on vaja kokku leppida teenuse hinnas ja teha juurdepääs teie kontole. Kuidas see käib?

Vasakus menüü reas leiate “Administration” ning “Administrators” tulbas lisate edasimüüja/teenusepakkuja e-posti aadressi. Meie puhu on selleks it@pmr.ee. (PS. See ei toimi prooviversioni ajal)

KOKKUVÕTE:

Lahendus sobib ettevõtetele, kellel on palju harukontoreid ja ei ole oluline teha ultrapeeneid reegleid võrguhaldamisel. Sobib ettevõttele, kellel on piiratud IT tööjõu palkamine või puudub selleks vajadus.

Ruckuse kodulehed on tegelikult olemas suurepärane juhend, kuidas AP’d seadistada ja kuidas hallata pilvekontot. Samuti on juhendeid, kuidas tegeleda võimalike vigade korral. Rohkem infot leiate  SIIT

Videoõpetus pilvekonto seadistamiseks.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga